DMM #29 | Hoe we van 0 naar 1.000 abonnees gaan (en waarom dat nog niet lukt)

Eerste reflectie editie + 3 groei experimenten

Hi Marketing Multispecialisten!

Welkom bij de allereerste reflectie-editie

Stel je voor: je stapt in een achtbaan, maar in plaats van gillend naar beneden te suizen, kijk je even rustig achterom. Dat gaan we doen. Elke woensdag.

Waarom? Omdat groeien zonder terugkijken net zo zinloos is als een goudvis proberen te leren fietsen.

Ons doel is glashelder: 1.000 inschrijvingen, en daarna - hold on to your hats - 5.000! Maar hoe komen we daar? Dat gaan we samen uitvogelen.

We duiken in:

  • Wat goed ging

  • Waar we struikelden

  • Hoe we AI, automatisering en slimme marketing-trucs gaan inzetten

Denk aan het Triple P framework: Probleem, Proces, Prompt. Ken je 'm nog van editie #10?

Tussen ons en ons doel staan 2 hoofdpijndossiers

  1. De inschrijvingen groeien nog, maar we stagneren

De optimist in mij zegt: "Het is vast de vakantie."

De pessimist moppert: "Te weinig nieuwe growth hacks!"

De waarheid? Ergens in het midden, vermoed ik

Feit is: de vakantie heeft onze dagelijkse routines flink door elkaar geschud

Innoveren? Ho maar. We hielden net het hoofd boven water

Mijn belofte: drie nieuwsbrieven per week, wat er ook gebeurt

Kwaliteit soms wat minder? Tja, Rome is ook niet in één dag gebouwd

Of is het toch echt die vakantie? De toekomst zal het leren

  1. Tijd begint schaars te worden!

Toen ik begon: 3 heerlijke dagen voor de nieuwsbrief

Nu? Hooguit 8 uur in een week vol als een ei

Het succes van de nieuwsbrief heeft m'n agenda gekaapt

De hele week zit vol met werk, werk, en nog eens werk

Tijd voor de nieuwsbrief? Dat wordt proppen en wurmen

Hoe gaan we dit oplossen?

We duiken in onze data als een detective in een spannende zaak. Waarom 20 inschrijvingen op de ene dag en 0 op de andere? We gaan snuffelen in de markt, kijken wat anderen doen, en onze voelsprieten uitsteken.

Voor het tijdgebrek? We gaan ons proces fileren als een chirurg. Wat kan AI overnemen? Wat kost onnodig veel tijd?

Ik ga een to-do lijst bijhouden die langer is dan de rij voor de Efteling in de zomervakantie. Kleine verbeteringen, grote resultaten. Elke dag 1% beter, dat is ons mantra.

Deze week op het menu:

  • We gaan het eenheid-effect van Pieter Res (herinner je je editie #26 nog?) toepassen op LinkedIn. "Marketeer" wordt ons toverwoord. Voortaan komt dat in elke eerste zin voor.

  • Onze Beehiiv-landingspagina krijgt een opfrisbeurt. Doordat we terug zijn gegaan naar de gratis versie is deze wel heel karig geworden.. De oude was ook niet perfect, maar hé, beter iets dan niets. Ik bedoel kijk zelf en oordeel.. Gawd Mathieu wat dacht je zelf dan haha

  • De nieuwseditie op maandag kost veel tijd, voornamelijk in het onderzoeken wat er allemaal is gebeurd. Kan AI het belangrijkste nieuws niet voor ons klaarzetten? Tuurlijk wel! Gaan we inrichten -> Vrijdag staat de deepdive centraal!

Ik geloof heilig in compounding gains. Heel veel kleine acties maken iets groots mogelijk. We gaan dan ook zoveel mogelijk proberen elke week.

Wekelijks pakken we minimaal 2 dingen aan. We kijken naar de feiten, de theorieën, en dan gaan we los.

En alles deel ik met jullie. Sterker nog, ik hoop dat jullie er actief bij betrokken raken!

Ik houd in Notion een backlog bij. Jullie stemmen straks op de acties die we moeten aanpakken. Democratie in actie, mensen!

Volgende week krijg je weer een update, vers van de pers.

Heb je ideeën hoe we deze reflectie-editie nóg beter kunnen maken? Schiet ze mijn kant op! Ik sta open voor suggesties als een hongerige hond voor een bot.

Tot de volgende keer

Mathieu

Wanneer je er klaar voor bent, kan ik je op 3 manieren helpen:

  1. Marketing Multispecialist Bootcamp: In drie maanden train ik je marketing team tot echte marketing multispecialisten. Inclusief 3 workshops en 6 opdrachten.

  2. AI Workshops: Specifieke AI kennis nodig? Ik maak AI workshops op maat

  3. Fractional Strategy Director: In één dag in de week zorg ik ervoor dat je juniors en mediors, senior werk afleveren.

Meer weten? Je kan gewoon reageren op deze mail.

Reply

or to participate.