DMM #32 | 3 slimme zetten voor deze week + AI-automation sneak peek

De cijfers liegen er niet om: we moeten aan de bak

Hi Marketing Multispecialisten!

Bam! Alweer een week voorbij sinds onze eerste reflectie-editie. Tijd voor ronde twee!

In deze editie staan we stil bij:

  1. Ons doel

  2. De acties van vorige week

  3. Het resultaat hiervan

  4. De 3 nieuwe acties die we uit gaan rollen (+ de AI automation die ik vrijdag uit de doeken zal doen)

Ons doel

Ons doel blijft staan als een huis: 1.000 inschrijvingen en dan doorstomen naar de 5.000. Geen kleine ambitie, maar hé, wij zijn ook geen kleine spelers!

De uitdagingen waar we AI en automatisering op loslaten zijn nog steeds:

  1. Die koppige stagnatie in inschrijvingen

  2. Ons eigen succes dat onze tijd opstroopt (luxeprobleem, I know)

Vorige week hebben we drie dingen aangepakt:

  1. We hebben het eenheid-effect van Pieter Res losgelaten op onze LinkedIn posts. Als een kind in een snoepwinkel hebben we gretig gebruik gemaakt van zijn wijsheid. Kijk maar naar editie 26 als je je afvraagt wat dat is!

  2. We zijn overgestapt naar de betaalde versie van Beehiiv. Onze landingspagina is terug, maar ziet eruit als een puber die net uit bed komt - er valt nog wel wat aan te sleutelen. Staat op de lijst!

  3. Met een slimme AI-automation hebben we 3,5 uur bespaard op het maken van de maandag-editie. Hoe? Check editie 30 voor de details!

Poeh, wat een drukte weer. Maar wij halen geen kick uit druk-druk-druk spelen.

Wij willen resultaten zien, mensen!

Dus, wat heeft het opgeleverd?

Inschrijvingen: +5. Ai, dat is zo mager als een fotomodel op een sapkuur. We hebben lang kunnen teren op LinkedIn, maar dat feestje lijkt voorbij. Vakantietijd? Misschien. Maar laten we eerlijk zijn: onze berichten waren gewoon niet goed genoeg.

Tijd: -3,5 uur. Yes! Die hebben we mooi te pakken. Maandag lukte het me om al het nieuws in een half uurtje door te nemen. Missie geslaagd zou ik zeggen!

Maar die inschrijvingen... dat baart me zorgen. Vakantie of niet, het stokt. Tijd om een van onze leerprincipes in te zetten: Inzichten! We moeten beter snappen wat er speelt en wat mensen willen lezen.

Mijn theorie? Als één iemand zegt ergens over te willen lezen, zijn er minstens 10 anderen die dat ook willen. Dus we gaan uitzoeken wat onze lezers willen.

Deze week pakken we drie dingen aan:

  • Analyse van verzendtijden: Tot nu toe stuurde ik elke editie op hetzelfde tijdstip, maar wekelijks varieerde ik dat tijdstip. Na 31 edities is het tijd voor de balans. En de data is glashelder: 10:00 uur wordt ons vaste verzendmoment!

  • Feedback-loop na inschrijving: Met de betaalde Beehiiv-versie kunnen we direct na inschrijving een vraag stellen. Hier gaan we vol op inzetten! Dit deden we in het begin ook, maar we hebben er weinig mee gedaan. Dat gaat veranderen. We gaan de antwoorden gebruiken voor content in de nieuwsbrief én op LinkedIn. En we automatiseren het meteen: wekelijks bundelen we de antwoorden, laten ze analyseren door AI en vragen om content-suggesties. Vrijdag in de deepdive laat ik jullie precies zien hoe!

  • Feedback-loop na 2 weken: We gaan automations inrichten in ons e-mailplatform. Twee weken na inschrijving sturen we een mailtje voor feedback. Wat vinden ze goed? Wat kan beter? Waar willen ze meer over lezen? De positieve punten kunnen we weer gebruiken als social proof.

Hebben jullie nog ideeën?

Die inschrijvingen en vooral de LinkedIn-tractie zitten me dwars. LinkedIn was onze goudmijn, maar die lijkt op te drogen. Met nieuwe inzichten weten we straks beter waarover te schrijven, maar de vorm kan waarschijnlijk ook beter. Op mijn to-do lijst staat ook: goed door LinkedIn scrollen. Welke posts doen het goed? Welk format hebben die? (Ik vrees dat we aan de video moeten...)

Ik ben super benieuwd naar jullie ideeën!

Hoe krijgen we de inschrijf-machine weer op volle toeren?

Tot snel,

Mathieu

Wanneer je er klaar voor bent, kan ik je op 4 manieren helpen:

  1. Fractional Strategy Director: Samen bouwen we een voorspelbare marketing machine ‘Powered by AI’

  2. AI Automations: Schaal jezelf of de effectiviteit van je team! We identificeren de belangrijkste usecases en ik zorg ervoor dat ze geautomatiseerd worden. In een jaar creëren we een 13e maand!

  3. Marketing Multispecialist Bootcamp: In drie maanden train ik je marketing team tot echte marketing multispecialisten. Inclusief 3 workshops en 6 opdrachten.

  4. AI Workshops: Specifieke AI kennis nodig? Ik maak AI workshops op maat

Meer weten? Je kan gewoon reageren op deze mail.

Reply

or to participate.