- De Marketing Multispecialist
- Posts
- DMM #41 | AI wordt onze persoonlijke notulist tijdens het rijden
DMM #41 | AI wordt onze persoonlijke notulist tijdens het rijden
Ontdek onze nieuwste experimenten
Hi Marketing Multispecialisten!
Poeh, wat een week! Ik voel me als een hamster in een wiel - altijd rennen, maar kom ik wel ergens? Laten we eens kijken of onze marketingmagie al wat vruchten afwerpt.
Doel: 1.000 inschrijvingen
Ons doel blijft staan als een huis: 1.000 inschrijvingen en dan doorstomen naar de 5.000. Geen kleine ambitie, maar hé, wij zijn ook geen kleine spelers!
De uitdagingen waar we AI en automatisering op loslaten zijn nog steeds:
Die koppige stagnatie in inschrijvingen
Ons eigen succes dat onze tijd opstroopt (luxeprobleem, I know)
Acties van afgelopen week:
Poll per editie: Het extra feedback moment om te leren welke content jullie het meest waarderen is doorgevoerd. Voortaan vind je onderaan elke mail een poll.
En de eerste reacties zijn al binnen!
Template voor reflectie-editie: Ik heb een email template aangemaakt voor de woensdag reflectie editie. Nu hoeven we niet telkens, elke week weer dezelfde elementen klaar te zetten om in te vullen maar kunnen we alle tijd spenderen aan dat wat het belangrijkste is: de inhoud.
LinkedIn Analyse: De LinkedIn analyse is afgerond en heb ik afgelopen vrijdag met jullie gedeeld. Hoop interessante learnings en acties die ervoor gaan zorgen dat we de LinkedIn machine weer aan de praat gaan krijgen!
Wat heeft het opgeleverd:
Inschrijvingen: +4 Nog niet de aantallen waar we op hopen maar opzich wel te verklaren. Ik weet wel waar dit door komt. Ik heb namelijk verzaakt om op LinkedIn te posten. Niet omdat ik het vergeten ben, maar omdat ik de kwaliteit gewoon niet goed genoeg vond, daar hik ik steeds meer tegenaan.
Tijd bespaard: 15 minuten. Dat email template hoeven we nooit meer klaar te zetten! Elke berg wordt stap voor stap beklommen, vier elke stap.
Impact-acties: +1. LinkedIn analyse heeft ervoor gezorgd dat we de LinkedIn strategie weer hebben kunnen herijken.
Dit brengt ons op een totaal van:
Inschrijvingen: +19 (kleine stapjes, grote dromen!)
Tijd bespaard: -4 uur, 15 minuten
Impact-acties: +4 (onze geheime wapens voor de toekomst)
Kleine stapjes elke week zorgen ervoor dat we het grote doel gaan bereiken. En ik geef toe, ik heb het er even zwaar mee. Ik ben niet helemaal tevreden over de inhoud en de hoeveelheid acties die we uit kunnen voeren om het een succes te maken. Dit komt omdat we het vanaf augustus eigenlijk helemaal uitverkocht zijn, en zelfs de 8 uur per week die we als doel hadden voor de nieuwsbrief eigenlijk altijd in de avond of weekenden moet. Hier zal ik dus keuzes in moeten gaan maken de komende tijd.
Wat staat er op het menu voor volgende week?
A/B test feature: Het openratio is iets aan het dalen. Het leuke is wel dat we nu genoeg lezers hebben dat we de a/b test feature binnen Beehiive kunnen gebruiken. Hiermee kunnen we twee titels opgeven die tegen elkaar weggetest worden, de best presterende zal vervolgens naar het grootste deel van de inschrijvers gestuurd worden. Leuk, gaan we testen! Het kan dus wel zijn dat je de nieuwsbrief niet meer stipt om 10.00 ontvangt. En hier gaan we onze titel GPT natuurlijk even op aanpassen!
Lijst met AI automations maken als resource: In de LinkedIn analyse van afgelopen week kwam ook weer naar voren dat weggevers op LinkedIn nog steeds erg goed werken, hier hebben wij ook veel inschrijvers vandaan gehaald in het begin. Ik vind dit op zich prima om te doen MITS de kwaliteit ook echt goed is. Aangezien we steeds meer met AI automations doen wil ik een lijst maken met de top 50 AI automations ter inspiratie die we uit kunnen delen en uitwerken.
AI Voice in auto automation: Nu ik volledig uitverkocht ben zit ik ook steeds vaker in de auto. En dat is vaak ook precies wanneer de goede ideeën komen, maar hé ik kan helaas niets opschrijven dan. Tijd om hier een oplossing voor te bouwen! We gaan een AI Automation bouwen die onze voice notes automatisch omzet in tekst. Zo kunnen we ook de tijd in de auto nuttig besteden en geen idee verloren laten gaan. Dit geeft daarnaast ook toegang tot een volgende AI automation die veel tijd gaat besparen: het inspreken van de nieuwsbrief in plaats van typen. We laten ChatGPT of Claude de vragen stellen, ik geef antwoord en vervolgens maakt ChatGPT de nieuwsbrief op. Heerlijk!
Herinner je je [editie #30 nog]? Daar lieten we AI al het nieuws voor ons lezen. Nu gaat AI ook naar ons luisteren. De toekomst is hier, mensen!
Hebben jullie nog briljante ideeën? Gooi ze deze kant op! Samen maken we van deze nieuwsbrief een onweerstaanbare hit.
Dan rest nog de vraag:
Wat vond jij van deze editie? Stem hieronder om ons te helpen de nieuwsbrief voor jou te verbeteren. |
Tot snel,
Mathieu
Wanneer je er klaar voor bent, kan ik je op 4 manieren helpen:
Fractional Strategy Director: Samen bouwen we een voorspelbare marketing machine ‘Powered by AI’
AI Automations: Schaal jezelf of de effectiviteit van je team! We identificeren de belangrijkste usecases en ik zorg ervoor dat ze geautomatiseerd worden. In een jaar creëren we een 13e maand!
Marketing Multispecialist Bootcamp: In drie maanden train ik je marketing team tot echte marketing multispecialisten. Inclusief 3 workshops en 6 opdrachten.
AI Workshops: Specifieke AI kennis nodig? Ik maak AI workshops op maat
Meer weten? Je kan gewoon reageren op deze mail.
Reply